24 Ekim 2013 Perşembe

Diyette 22. hafta (diyetsiz diyet)


Arkadas bu gidisin birde donusu var unutma! Simdi biz once benim aileme gittik, bayramin ikinci gunu evimize gelip memleketten getirdiklerimizi eve yerlestirip ikinci bir valiz hazirlayip ayni gun esimin ailesi icin yola ciktik. Pazar gunu aksama dogru evimize donduk. Camasirlar, utu, memleketten gelen malzemeleri yerlestirmek o kadar yordu ki beni anlatamam... Gidisin donusu cok yorucu oldu. Sali aksami itibariyle butun islerim bitti ama benimde pilim bitti. O kadar yorulmusum ki dun butun gun yaydim kendimi. Bizimkiler ve esimin aielsi isi o kadar abartiyor ki sanki bulundugumuz sehirde yiyecek hic birsey yok biz burda acliktan olecegiz. Gerci geitrdigimiz cogu sey ev yapimi katkisiz tap taze yiyecekler. Ev yapimi biber salcasi, domates salcasi, sarma yapragi, pestil, kahvaltilik ezmeler, receller, marmelatlar, lar,lar, lar..... Sagolsunlar.

Tatil benim icin cok yorucu gecti. 8 aylik minik oglum surunuyor. Eger kucagimda degilse mutlaka yerde surunuyor. Ne kendi ailimein evinde ne de esimin ailesinin evinde minik kusu yere birakmaya icim elvermedi. Ne kadar temizdir? sorusu beni engelledi. Hal boyle olunca yavrucak surekli kucagimdaydi. O uyudugunda ise misafirlerle ilgilenip evdekilere yardim etmeye calistim. Cok yorucu oldu tahmin edersiniz ki. 

Yemek yeme konusu ise baslangici kotu sonu iyi oldu. Benim ailem tam bir hamurisi bagimlisidir. Kurban bayraminda bile etin yaninda yemek icin ozel corek yaparlar. Genlerimize islemis bir karbonhidrat bagimlili vardir, ustelik yediden yetmise. Orda ozledigim sevdigim seylerden tadimlik degil doyumluk yedim, yedikten sonra guzel bir lezzet hali birakan doygunluk. Of puf dedirten, ben  niye yedim dedirten cinsten doygunluk degil.

Esimin ailesinde durumu iyi idare ettim, yemek kulturlerimiz farkli oldugu icin zoraki dikkatli oldum. Kaynanacim beni en son gordugunde 100.8 dim. Bu sefer cok etkilenmedi verdigim 5-6 kilodan daha cok bekliyormus. Beni bir guzel sorguladi; su an kac kiloyum, toplamda kac kilo verdim? Ne yiyorum ne iciyorum? Birde hedef koydu bana 80 olsam yetermisim. Kadin fazla kilodan nefret ediyor. Kendisi ne zayif ne kilolu orta halli. Beni gaza getirmek icin ne diller doktu bir gorseniz. 2 ay icinde bizi ziyarete gelecekler, umarim o gelene kadar gozle gorulur bir degisiklik olur. Ben kiloyu kayinvalidem veya baskasi icin vermiyorum fakat olumlu veya olumsuz yorumlar insani cok etkiliyor!

 95.1 kg Pazartesi 21 Ekim Pazartesinin sonucu, bugunde tartildim sonuc ayni. + 700 gramla bayram sezonunu kapatmis oluyoruz vatana millete hayirli olsun :)) .

Her zaman yaptigim gibi bu Cumartesi tartilmayacagim, zaten arada bir gun var. Yeni diyetisyenimden Cumartesi icin randevu aldim, telefonda sesi cok tatli ve enerji dolu geliyordu. Cok heyecanliyim, sanki 112 den buraya gelmedimde, kilo vermeye yeni baslayacak gibi hissediyorum. Uzun sure ayni rakamin etrafinda dolasinca insan eskiyi, verdigi kilolari unutuyor. Umutsuzluga kapiliyor hep ayni kilodayim bir turlu kilo veremiyorum diye. Bekleme yapmadan devam etmek en guzeli. Haftaya Cumartesi umuyorum ki 93 birseyler gorebileyim. 94 den cok bunaldim, yakami biraksada ben tekrar gaza gelsem. 

Oyle iste sevgili okuyucu, hal boyle; o diyet mi, bu diyet mi, kalori sayimi mi diye diye Eylulu ve Ekimi bitirdim. Bildik calisan yontem diyetisyen kontroluyle yoluma devam etmeye karar verdim. Umarim herkes kendisini amacina ulastiracak bir yol tutturmustur. Herkese simdiden cok guzel bir hafta sonu diliyorum. SEVGILER!!!



4 yorum:

  1. diyetisyene başlamana sevindim,kontrol altında olmak diyete uymayı kolaylaştırıyor öyle olunca da kilolar gidiyor.
    yorumlar beni de çok etkiliyor,sanırım kilo konusundaki özgüvensizliğimden olumsuz yorumlarda hemen dibe vuruyorum,amaa olumlu yorumların tadına doyulmuyor :)))
    iki ay sonra kayınvaliden gelince çoook güzel yorumlar alıcaksın inşallah :))

    YanıtlaSil
  2. Bana kilo verdirten bu kontrol olayi zaten, bir yilda koruma programına devam etcm, inş yeme alışkanlık larim bu sayede değişir.
    Olumlu yorumlar cok iyi geliyor insana. Memlekette beni en son 112 kgda görenler cok sasirdi , tebrik etti. Benimde sevincten agzim kukaklarima vardı tabi :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel özetlemişsin benim durumumu da; o diyet mi, bu diyet mi diye diye günleri haftaları bitirdim ben de...

    Sen doğru yolu buldun, darısı hâlâ doğru rüzgârı bekleyenlere :))

    YanıtlaSil
  4. En postumdaki yorumunada cevaben yazmistim sen sahip oldugun bilgiyleve tecrubeyle eminimki hedefine ulasacaksin.

    YanıtlaSil